2011-10-20

Gästblogg: Katten Agnes

En kisse som vi tog hand om berörde mig extra mycket..
Jag mötte en gråtande kille i väntrummet hos veterinären, tyckte såklart synd om honom som efter vad jag förstod måste avliva sin sjuka katt. Nyfiken och frågvis som jag är kunde jag inte låta bli att ställa frågan: Visst var väl katten sjuk?

Svaret fick mig att sätta i halsen: ”Nej då, inte alls”.
Men familjen hade utökats med en bebis som kommit hem från BB dagen innan och katten hade fräst! På noll och ingen tid bestämdes det att 10 år gamla genomsnälla Agnes utgjorde en fara för nykomlingen och avlivning var enda utvägen.

Hur är folk funtade?? Den här katten har gett dem, förbehållslöst och kärleksfullt, 10 år av sitt liv och de ger henne EN dag att acceptera det nya som sker…


Balans är kanske inte mitt ledord, jag rycks gärna med i känslostormar och så även denna gång. Storlipandes bad jag så snällt jag kunde att få ta mig Agnes hem, ingen mening att säga sin åsikt för då hade naturligtvis Agnes öde varit beseglat. Men nu blev killen oerhört lättad och tacksam och lät mig få en möjlighet att hjälpa henne.

Det tog tid att hitta hem åt Agnes, inte många som är beredda att öppna sitt hem för en 10 år gammal katt tyvärr. Men ett halvår senare fanns hon plötsligt där, tjejen med det perfekta hemmet! Agnes och Linda har det bara toppen, de är överens om att ingen av dem kunde fått en bättre matte/katt! Agnes ligger som en boa kring halsen och får sitt favoritgodis så ofta hon vill, Agnes älskar nämligen melon! =)



Förutom dessa har en hel drös andra kissar hittat nya hem genom vår och våra vänners försorg. Det går oftast alldeles fantastiskt bra, så var inte rädd att gripa in!
Jag är så tacksam över att ha flera godhjärtade kattmänniskor omkring mig som har slagit knut på sig själva flera gånger om för att hjälpa en hemlös/oönskad katt, vad vore världen utan er? Älskar er alla!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar historia <3 Man blir varm i hjärtat då man läser sådant här <3
    Mvh Ann Bergkvist, Nyköping

    SvaraRadera